Prodejní automat na med

13.06.2023

Jak se zrodila myšlenka využít jako prodejní kanál automat? Co Vás motivovalo k jeho pořízení?

Přebíral jsem prodejnu po mém dědečkovi, který docházel prodávat med na zavolání. Vyzkoušel jsem si tento způsob prodeje půl roku a vyhodnotil jsem ho jako neudržitelný. Hlavně kvůli tomu, že jsem musel být stále na dosah a v pohotovosti.

Jaké jste měli požadavky na prodejní automat? (např. chlazení, platební metody, telemetrie, speciální požadavky atd.)

Hlavní požadavek byl, aby automat med spolehlivě vydal zákazníkovi bez rizika rozbití sklenice. Teplotu potřebuji držet mezi 10 – 25 °C, takže automat musí v zimě topit a v létě občas chladit. Vyžadoval jsem platbu kartou.

Splnil automat tyto požadavky? Do jaké míry?

Ano, všechny požadavky automat splňuje. Existovali nějaké obavy spojené s pořízením či provozem automatu? Ukázaly se jako oprávněné?Určitě, jednalo se o poměrně velké rozhodnutí spojené se změnou fungování prodejny. Hlavní obavy byly, jak to přijmou stálí zákazníci. Ale zákazníci si na to zvykli velmi rychle a jejich reakce jsou veskrze pozitivní. 

Jaké produkty z automatu běžně prodáváte? 

Různé druhy medu, svíčky ze včelího vosku, propolis. Přemýšlím o rozšíření sortimentu.

Automat jako prodejní kanál již nějakou dobu využíváte. Jaké jsou jeho přínosy?

Hlavní přínosem je ušetření mého času a méně starostí. Došlo ke změně ve složení zákazníků, automat přitáhl hodně mladých. Někteří ovšem stále preferují možnost nakoupit si v prodejně, což umožňuji jeden den v týdnu.

Jaká byla vaše celková spokojenost s nákupem u firmy Fiveco? (komunikace, dodací doby aj.)

Nemůžu si stěžovat na nic, na čem jsme se domluvili, to bylo. Po osazení automatu se objevily nějaké problémy ohledně platebního terminálu, které byly vyřešeny jak to šlo.

Z. Hadaš