Telemetrie - chtít či nechtít?
Co vlastně ta telemetrie je a k čemu je dobrá? Telemetrie je technologie umožňující získávání informací z prodejních automatů na dálku. To ocení zejména majitelé automatů, kteří mají automaty umístěné dál od své provozovny. Právě kvůli větší vzdálenosti od automatu, je pro ně totiž časově i finančně nákladnější pravidelně kontrolovat stavy ve svých automatech.
Telemetrie zaznamenává jednotlivé prodeje z Vašeho automatu, tyto přehledy si můžete kdykoliv zobrazit v našem systému, který je online. Díky tomu budete mít vždy přehled o aktuálních stavech zboží v automatu.
U každého prodeje je zaznamenán čas prodeje, cena a název prodaného zboží i použitá platební metoda. Tyto přehledy (za libovolné období) si můžete exportovat do formátu .csv. Díky zaznamenávání prodejů můžete jednoduše vyhodnotit výkonnost prodejního automatu.
Telemetrie však nezaznamenává data jen z prodejů, ale i z doplňování prodejního automatu. Tento přehled lze rovněž exportovat za libovolné období. Díky těmto přehledům můžete vyvodit trend doplňování a svoje cesty k automatu tak lépe plánovat.
U každého prodejního kanálu si navíc můžete nastavit minimální stav zboží. V momentě, kdy v prodejním kanálu už zbývá pouze nastavené kusy zboží, odešle Vám telemetrie upozornění na Váš mail. Takže se Vám nestane, že přijdete o tržby z důvodu prázdného prodejního automatu.
Na obrázku můžete vidět reálný přehled z telemetrie prodejního automatu. Každý z čtverečků reprezentuje jeden prodejní kanál. Červené čtverečky jsou prodejní kanály, kde poklesla zásoba zboží pod minimální nastavenou hodnotu. Každý z prodejních kanálů si můžete pojmenovat typem zboží, které je z něj prodáváno.
V každý prodejní kanál ukazuje svůj aktuální stav a stav maximální a minimální. Stav minimální si nastavujete sami a je zcela na vašem uvážení. Maximální stav je dán velikosti produktu. Do jednoho prodejního kanálu se totiž vleze rozdílný počet kusů zboží v závislosti na jeho rozměrech. Tento přehled je z automatu, z něhož se prodávají litrové lahve.
Jak to tedy funguje v praxi? Poměrně jednoduše.
Odkudkoliv online si můžete zkontrolovat aktuální stavy v automatu. Pokud některý z prodejních automatů překročí minimální nastavenou hranici zboží, telemetrie Vám automaticky pošle e-mailem upozornění. Vy si zkontrolujete aktuální stavy zbylých kanálů a k automatu vyrazíte pouze s přesným počtem produktů k doplnění.
Jakmile produkty doplníte zaznamenáte toto doplnění do telemetrie, která aktualizuje stavy. Kdykoliv se navíc můžete podívat na sumu tržeb za jakékoliv období.
V čem jsou tedy hlavní přínosy telemetrie?
- Šetří čas a finanční prostředky vynaložené na kontrolu stavů zboží v automatu. Protože k automatu jezdíte, jen když je to potřeba.
- Při doplnění automatu si ze skladu vyžádáte přesné množství, které s sebou berete a nemusíte tak zbylé zboží vracet zpátky na sklad.
- To, že s sebou nemusíte vozit zbytečně velké zboží navíc oceníte především v létě u chlazených výrobků.
- Telemetrie eliminuje ušlé tržby z důvodu, že automat je prázdný.
- Díky telemetrii máte přehled nejen o aktuálních stavech, ale i prodejích, tržbách a frekvenci doplňování. Díky tomu můžete sledovat trend poptávky, nejčastěji preferovanou platební metodu i výkonnost celého automatu.
Použití telemetrie s sebou zpravidla nese fixní měsíční náklady. Ty dosahují výše pár stovek, které Vám ovšem telemetrie několikanásobně ušetří právě za cesty k automatu.